Labai reklāmai nav jābūt dārgai

Priekšstats, ka viss labais un kvalitatīvais vienmēr ir dārgs, jau sen ir novecojis. Modernās pasaules piedāvātie tehnoloģiju uzlabojumi, visaptverošs interneta tīkls un inovatīvu risinājumu nemitīgi meklējumi ir panākuši to, ka cilvēkiem brīvi un lēti ir pieejami efektīvi rīki savas privātās dzīves un uzņēmējdarbības uzlabošanai. Arī reklāmasjoma pēdējās desmitgadēs piedzīvojusi šādas pozitīvas pārmaiņas. Ja agrāk ar reklāmu asociējās tikai žurnālu košās lapas, plakāti uz reklāmstabiem un video rullīši televīzijā, tad tagad reklāma ieguvusi pavisam citus akcentus. Par vienu no efektīvākajām un ekonomiskākajām kļuvusi reklāma internetā. Tomēr, lai veiksmīgi iegūtu no šī reklāma visu iespējamo labumu, jāpārzina daudzas interneta reklāmas nianses un specifika.

Mērķauditorijas izpēte

Interneta reklāmas lielākā veiksmes daļa ir prasmīga mērķauditorijas izpēte un iegūtās informācijas izmantošana. Katrs uzņēmums, kas vēlas ievietot internetā savu reklāmu, piedāvā kādus konkrētus produktus un pakalpojumus. Ir vērtīgi iegūt pēc iespējas daudzveidīgu informāciju par patērētāju grupām, kas visbiežāk izvēlas un gribētu izvēlēties tieši šos produktus. Šādas informācijas iegūšanai mēdz izmantot sabiedriskās aptaujas un esošo klientu datu analīzi. Iegūtie dati var palīdzēt izstrādāt sekmīgu interneta reklāmas plānu. Veicot mērķauditorijas segmentāciju, reklāma nokļūs tieši pie tiem, kam tā domāta. Nevajadzēs izdot līdzekļus, lai nogādātu reklāmu netabilstošai auditorijai.Zinot mērķauditorijas vecuma un sociālo grupu, var izvēlēties atbilstošāko veidu reklāmai internetā. Tā var būt Google reklāma, reklāmas kampaņa e-pastā, video rullīši un citi veidi. Mērķauditorijas definēšana var notikt arī pēc ģeogrāfiskajiem principiem, atlasot reģionus vai pilsētas, kur pakalpojums ir aktuāls. Tas palīdzēs samazināt izmaksas un neizvietot reklāmu auditorijai, kura netabilst pakalpojuma ģeogrāfijai.

Kompaktums un oriģinalitāte

Pētījumi liecina, ka interneta lietotāji no gandrīz visa veida reklāmām novēršas ļoti ātri. Tas nozīmē, ka reklāmas veidotājiem ir jāspēj maksimāli radoši izmantot tikai tās dažas pirmā sekundes, kad skatītāja uzmanība vērsta uz reklāmu. Informācijai jābūt kompaktai, viegli uztveramai un asociatīvai. Svarīgs aspekts interneta reklāmā ir tās intensitāte, rādīšanās biežums atsevišķiem reklāmas veidiem. Nav vajadzības pārcensties un laist reklāmu ik pēc pāris minūtēm, iztērējot daudz no reklāmas budžeta. Reklāmas jomas pētnieki apstiprina, ka skatītājus bieža reklāma kaitina un raisa noraidošu attieksmi pret konkrēto zīmolu. Interneta reklāmām daudz svarīgāka ir pareizas izvietošanas taktikas izveide gan formātam, gan intensitātei. Interneta lietotāju aptajas arī liecina, ka skatītāji nemīl reklāmas, kas pārtrauc viņu skatītos video vai aizsedz lasāmo tekstu un, mēģinot tās noslēgt, pārvietojas. Skatītāja sadusmošana un aizkaitināšana nav pareizais ceļš. Svarīgāk būtu atrast veidu, kā reklāma var būt klātesoša, efektīva un pamanāma, bet pārāk netraucē skatītājam veikt pamatdarbības interneta vidē.

Zināšanas palīdz ietaupīt

Viss iepriekšminētais ļauj secināt, ka sekmīgas un ekonomiskas interneta reklāmas radīšana prasa plašu zināšanu pārvaldīšanu. Tādas parasti ir sertificētiem interneta mārketinga speciālistiem. Neveiksmīga pašrocīga reklāmas kampaņa jūsu zīmolam var nest attieksmes kritumu un lielus izdevumus bez atgriezeniskās saites. Daudz prātīgāk ir jau no paša sākuma sadarboties ar profesionāļiem, kuri izpētīs situāciju piemeklēs atbilstošākos reklāmas veidus. Katra viņu izvēlētā darbība būs efektīva un ar izmērāmu atdevi. Nedārga profesionāļu apkalpota reklāmas kampaņa var sniegt daudz labākus rezultātus, kā dārga, impulsīva un bez mārketinga zināšanām veidota lielapjoma reklāmas kampaņa. Efektivitātes atslēga ir nevis naudas daudzums, bet gan zināšanas un sekmīgs to pielietojums, veidojot veiksmīgu reklāmu internetā.