Darbs nav visa dzīve. 4 ieteikumi, ko darīt, lai nepārslogotu sevi

darbsVai Jums bieži vien šķiet, ka darbā ir tik daudz ko darīt, taču nekam nepietiek laika? Vai Jūsu darāmo darbu saraksts ir tik liels, ka domas par to jau vien liek sariesties asarām acīs? Šķiet, mūsdienu pasaulē šādas situācijas nav nekas neparasts.

Tas notiek gan tādēļ, ka vēlamies savā karjerā sasniegt pēc iespējas vairāk un būt atpazīstami noteiktā sfērā, gan tādēļ, ka vēlamies nopelnīt pēc iespējas vairāk, lai sasniegtu savus sapņus un mērķus, lai dzīvotu labi, lai varētu iegādāties māju, atmaksāt kredītu u.tml.

Taču mēs nedrīkstam aizmirst par to, ka arī mūsu veselība ir svarīga. Un arī darbs nav visa dzīve. Ir taču arī brīvie brīži, kurus vajadzētu izbaudīt, nevis aizpildīt ar vēl kādu papildus darbu. Kā nepārslogot sevi un paspēt izdarīt vairāk, lai atpūtas brīžos varētu tiešām atpūsties? Par to raksta turpinājumā.

Esiet organizēts

Pirmais svarīgais solis ir būt organizētam tik ļoti, lai apzinātos, cik daudz Jūs reāli varat izdarīt.

Daudzi cilvēki saka, ka viņiem ir ārkārtīgi daudz darba, bet viņi pat nav sastādījuši darāmo darbu sarakstu. Kā tad viņi var zināt, ka viņiem ir daudz darba, ja nezina, kas reāli ir jāizdara?

Šī iemesla dēļ iesakām pierakstīt visus darāmos darbus, sadalīt tos mazākos uzdevumos un vēlams – atzīmēt laiku, cik daudz nepieciešams tā izpildei, lai vēlāk vieglāk saprastu, cik daudz varat uzņemties darīt.

Sakiet “nē”

Nereti kādu projektu mums palūdz veikt kolēģis vai uzņēmuma vadītājs. Vai Jūs kādreiz esat šādā situācijā pateicis “nē”, vai vienmēr esat piekritis palīdzēt? Protams, palīdzēt ir labi, taču, ja Jums jau tāpat ir pietiekami daudz darba, kuru noteikti vēlaties paveikt kvalitatīvi, kādēļ piekrist vēl darīt papildus?

Pabeidziet visus darbus

Vēl viens no iemesliem, kādēļ Jūs sevi pārslogojat, var būt tādēļ, ka Jūs līdz galam nepabeidzat iesākto. Tādā veidā Jūs varat pildīt uzdevumus un ņemt papildus, taču, kamēr neko nepaveicat līdz galam, tikmēr tie katru dienu velkas līdzi.

Nedariet visu viens

Aizņemti cilvēki bieži vien cenšas visu izdarīt pašu spēkiem, viņi neprot deleģēt uzdevumus, jo vai nu ir pārāk aizņemti, lai to darītu, vai tic, ka tikai viņi var tos paveikt labi.

Taču uzdevumu deleģēšana, ja iespējams, ir prasme, kas rosina produktivitāti. Tādēļ, ja ir kāds uzdevums, kuru varat dot izdarīt kādam citam, tad dariet to! Jums jau tāpat ir pietiekami daudz darba.